چهارمین فستیوال معمار شیراز

برگزیدگان جایزه معمار شیراز

در حال بروزرسانی .. .

بازسازی / داخلی / عمومی / مسکونی / ویلایی

نمایشگاه آثار حرفه ای معمار شیراز

چهارمین فستیوال معمار شیراز – هنر شهر آفتاب

بازسازی / داخلی / عمومی / مسکونی / ویلایی

آپارتمانی

بازسازی

داخلی

عمومی

ویلایی

اولین سمپوزیوم ایده 7

چهارمین فستیوال معمار شیراز – هنر شهر آفتاب

دانلود پروپزال چهارمین فستیوال معمار شیراز

بیانیه نهایی :

جایزه ی‌معمار شیراز با رویکرد ارزش گذاری بر آثار منتخب معماری در قالب جوایز و مسابقات از سال ۱۳۹۷ شروع به کار کرده که طی این چند سال توجه خود را به پروژه‌های اجرایی و مسابقات دانشجویی معطوف کرده است.

از نظر دبیرخانه جایزه معمار شیراز، این دوره‌ موفق شده طی تلاش مستمر و پیگیری دلسوزانه تمامی عزیزان و همراهان، تجربه‌ی چهارم خود را بیش از پیش رونق ببخشد و با تلاش در ارتقا کمی و کیفی موضوعات پیرامون معماری گام مؤثری را در کارنامه‌ی خود ثبت کند.

برگزار‌کنندگان بر این باورند که پروژه‌های منتخب امسال حاوی پیام‌های تازه‌ای برای علاقمندان، دانشجویان و اساتید در رابطه با نحوه‌ی مواجه با معماری و دقت و توجه به موضوعاتی چون اقتصاد، پرهیز از کلیشه و توجه به پروژه‌های خرد مقیاس و تجربی می‌باشد.

جایزه‌ی معمار شیراز در امسال با رقابت و داوری در پنج گروه و شرکت ۸۹ اثر منتخب انجام گرفت. هیأت برگزاری از تمامی فراهم آورندگان این جشنواره، داوران، سخنرانان و معماران محترم و نیز دفاتر برای همراهی و برگزاری چنین برنامه‌ای قدردانی می‌نمایند. جا دارد نهایت تشکر خود را ازمدیریت و پرسنل محترم و حرفه‌ای مجموعه هنر شهر آفتاب، آقای امیر دیزجانی مدیریت گروه سرمایه گذاری آیین نقش، آقای فرید محبوبی دبیر اجرایی فستیوال، سرکار خانم ملیکا انصاری کیوریتور نمایشگاه، خانم ملیکا موذنی در بخش ارتباطات، آقای اکبر راستی در رسانه معماری معاصر شیراز و سایر کادر اجرایی فستیوال که با سختکوشی و دلسوزانه در کنار ما قرار گرفتند اعلام می‌داریم.

بر خود لازم می‌دانیم تا از گروه زیستا، گروه بورتال بتن، گروه اوپال، گروه آجر نماچین، گروه اوستا، گروه خانه هوشمند تی‌ای اس، گروه ملکیان، گروه مهکام، گروه رونا و گروه ایستاوین در بخش اسپانسرینگ قبول زحمت کردند و ما را در این امر همراهی کردند سپاسی صمیمانه را اعلام داریم و‌ امیدواریم که توانسته باشیم  این عزیزان پاسخی درخور‌‌شان برای  تلاش و حمایتشان داده باشیم.

واضح است که برگزاری چنین رویدادهایی به صورت کلی امری پر مساله است و سختگیری‌ها در شرایط فعلی اجتماعی نیز، این چالش‌ها را برای ما در این دوره دو چندان کرد.

در رویدادهای جمعی به دلیل برآورده نشدن تمامی خواسته‌ها و عدم تأمین نظرات طیفی از افراد، گاهاً بخشی‌هایی از آن منتقدانی دارد و ما هم اکنون در پایان راه این دوره، پذیرای نقطه نظرات و انتقاد‌ها خواهیم بود و برای برگزاری این رویداد در سال آینده مصمم هستیم و از همین امروز به استقبال شنیدن نظرات تمامی دلسوزان و عزیزان خواهیم نشست.

ما از دریافت پروژه‌های خارج از استان و مناطق دورافتاده بسیار خرسندیم و‌امید داریم که در سال بعد پذیرای دفاتری در تمامی نقاط ایران عزیزمان باشیم. بر این امر باور داریم که اراده جمعی ما معماران با رویکرد‌ها و عقاید مختلف در کنار هم قادراست، جایزه معمار شیراز را برای سال بعد در مراتب و درجات بالاتری از کیفیت و رضایتمندی جمعی برساند، که این تلاش‌ها در راستای چنین اهداف ارزشمندی به یقین بالنده است.

تیم برگزار گننده، امتداد چنین راهی را تا رسیدن به آرمان‌های مطلوب و توسعه کیفی و ارتقای دانش معماری در شهر شیراز‌ امید دارد و در تداوم و پیوستگی آن در کنار تمامی همراهان خود از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.